مدرس و مشاور مدیریت

مدرس و مشاور مدیریت

سیدکمال کیایی | مشاور مدیریت و برندینگ
مشاوره مدیریت، بازاریابی و برندینگ
مدرس و مشاور مدیریت

منتخبی از مطالب:

برندسازی و برندینگ
مدیریت و کسب و کار
بازاریابی و فروش

طبقه بندی موضوعی
 در شبکه های اجتماعی منتظر ارسال پیام های ارزشمند شما عزیزان هستم 
 

مدیریت بحران کرونا ویروس

 

سازمان بهداشت جهانی برای عموم مردم به منظور کاهش در معرض قرار گرفتن با عوامل میکربی بیماریزا و جلوگیری از انتقال طیف وسیعی از بیماریها ازجمله کرونا توصیه هایی را ارائه کرده است.

به گزارش ایلنا، توصیه های کلی استاندارد سازمان بهداشت جهانی (WHO ) برای عموم مردم به منظور کاهش در معرض قرار گرفتن با عوامل میکربی بیماریزا و جلوگیری از انتقال طیف وسیعی از بیماریها به شرح زیر است که شامل بهداشت دست، تنفس و بهداشت مواد غذایی است:

مرتبا دستهای خود را با استفاده از آب و صابون شستشو کنید و یا با مواد ضدعفونی کننده الکلی ضدعفونی نمایید.

هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرید و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست های خود را بشویید.

از تماس نزدیک با هر کسی که تب و سرفه دارد خودداری کنید.

اگر تب، سرفه و یا هرگونه مشکلی در تنفس دارید، سریعا به پزشک مراجعه کنید و سابقه سفر قبلی خود را به پزشک اطلاع دهید.

 

توصیه های تغذیه ای برای مقابله با ویروس کرونا:

برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از مبتلا به بیماری ها و عوامل بیماری زا به ویژه ویروس کرونا در این مقطع زمانی، با جمع بندی نظر متخصصین حوزه سلامت توسط اینجانب توصیه های تغذیه ای مربوط به مواد مغذی و مواد غذایی را نیز جدی بگیرید.

 ویتامین C نقش بسیار مهمی در پشتیبانی،بازسازی،تقویت سیستم ایمنی و مقاوم سازی بدن داشته و با توجه به آنتی اکسیدان بودن، به خنثی کردن رادیکال های آزاد بدن به سیستم ایمنی کمک کرده و به نظر می رسد که ویتامین C با افزایش تولید گلبول های سفید خون، فرایند مبارزه با عفونت را تقویت می کند.

همچنین ویتامینE و D و مولتی ویتامین هم نقش به سزایی در تقویت و سیستم بدن به و جود می اورد.

از جمله موارد توصیه شده برای تقویت ایمنی بدن به شربت عسل با آبلیمو، خوردن روزانه سه قاشق غذاخوری عسل، مصرف سیاهدانه،مربای زنجبیل،مصرف دمنوش آویشن،بادام،سیر و پیاز،سبزیجات،سیب شیرین،انار شیرین،پرتغال شیرین،لیموشیرین،هویج،شلغم،عناب،آب کلم،آب گوجه فرنگی،آب پرتغال و آب هویج اشاره کرد.

نقش ما در اطلاع رسانی اخبار بحرانی چیست؟

به نقل از خبرگزاری شفقنا رسانه استادیار ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هم با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در هنگام ریسک و بحران حرکت روی لبه تیغ شفافیت و اجتناب از هراس عمومی است. به بیان راهبردهایی برای رسانه های رسمی و اجتماعی جهت اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا پرداخت و تاکید کرد: در ارتباطات ریسک تلاش برای اگاه سازی شیوه های پیشگیری و خودمراقبتی و روش های کنترل و کاهش آسیب ها از طریق ایجاد و تقویت سواد سلامت مردم در مورد ویروس باید باشد نه ایجاد هراس افکنی و تزریق اضطراب و استرس به جامعه ای که خود درگیر بحران های متعدد اقتصادی و بحران تورم و رکود و نظایر آن است. اجتناب از هراس عمومی به معنی خودسانسوری و سانسور اطلاعات و اطلاع رسانی قطره چکانی نیست. بلکه  لحن و متن مهم است. به عبارتی «چگونه» گفتن مهمتر از «چه» گفتن است».

او در ادامه تاکید کرد: « امیدآفرینی از طریق معرفی تجربه های مثبت جوامع و اشخاص درگیر در ویروس کرونا برای مقابله با خطر و بحران  و تهیه محتوای مرتبط با بهبود وضعیت بیماران و جزئیات مراقبت های همدلانه در بیمارستان ها و رسیدگی های پزشکی اهمیت زیادی در ایجاد آرامش خاطر جامعه دارد. نکته بعدی جوامع و مناطق و شهرها و خانواده ها و افراد درگیر شده است که نباید احساس طرد اجتماعی داشته باشند. طردشدگی اجتماعی به تعمیق درد و آلام افراد منجر می شود نه بهبود و تقویت روحیه آنها. لذا همدلی و همیاری اجتماعی و اقتصادی و حمایت های اجتماعی در شرایط ریسک و بحران به تقویت روحیه و اعتماد به نفس جوامع درگیر به ویژه کادر پزشکی و بهداشتی و بیماران و افراد درگیر در این موضوع کمک می کند.»

«کرونا؛ عاملی که باعث تغییر سبک زندگی مردم شد»

تا زمانی که این ترس و اضطراب منجر به اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی شود قابل قبول است، اما در دو حالت از نظر روانشناسی قابل قبول نیست؛ اول اینکه کسی اصلا استرس نداشته باشد و موضوع را جدی نگیرد و در واقع آن را شوخی تلقی کند، در چنین حالتی از نظر روانشناسان اشکال وجود دارد. دوم اینکه همانطور که مشاهده می‌شود اضطراب بالاتر از حد طبیعی در درون افراد و خانواده‌ها وجود دارد که اثرات منفی دارد؛ اولین اثر منفی نیز روی سیستم ایمنی بدن است.

زمانی که سیستم ایمنی ضعیف شود نه فقط کرونا بلکه انواع و اقسام میکروب‌ها و ویروس‌ها می‌توانند در بدن کارکرد داشته باشند. اضطراب زیاد در عین حال می‌تواند اختلالات روانی دیگری از قبیل بیش‌فعالی کودکان و رفتارهای وسواسی به همراه داشته باشد. بنابراین اضطراب و استرسی را که در حال حاضر وجود دارد باید مدیریت کنیم و کاهش دهیم.دو هفته قبل سبک زندگی دیگری داشتیم. همه شهروندان ایرانی در سراسر کشور، سبک زندگی خود را با اعضای خانواده خود تنظیم کنند و سبک قبلی را تغییر دهند.

ترس، ترس و اضطراب، اضطراب می‌آورد و مانند سیکلی معیوب تبدیل به آتشفشان می‌شود. اکنون زمان این است که ما به دنبال راه‌حل‌ها برویم که در این شرایط چه کاری انجام دهیم و به جای تولید اضطراب و نگرانی راه کار پیدا کنیم تا استرس و اضطراب را کنترل کنیم

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: روش‌های کنترل استرس زیاد است؛ خودگویی‌های مثبت، نفس عمیق کشیدن، ریلکسیشین، حواس خود را پرت کردن، تغذیه و برنامه خوب از این جمله هستند. در عین حال نیز به جای اینکه به اخبار منفی توجه کنیم باید به حرف‌های امیدبخش توجه کرده تا از این شرایط عبور کنیم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که کرونا وارد کشور شده است، اما یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا آن است که فعالیت‌های جمعی و ارتباطات میان فردی را کاهش دهیم و بیشتر اوقات خود را در خانه سپری کنیم. لذا توصیه می‌شود که براساس امکانات، شرایط شغلی، جنسیت، منطقه جغرافیایی و وضعیت بیماری‌های زمینه‌ای خود سبک زندگی‌شان را بازآفرینی کنند. هدف از این بازآفرینی آن است که خانواده‌ها بتوانند خود را با شرایط موجود تطبیق دهند و هم زندگی با کیفیتی برای خود فراهم کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور بیان کرد: اگرچه در حال حاضر سبک زندگی مردم تغییر کرده است اما باید چاره‌ای اندیشید تا هر فرد سایه سنگین استرس و اضطراب درونش را به نحوی کاهش دهد. 

همچنین تاکید کرد: در این شرایط که افراد اوقات خود در خانه‌ سپری می‌کنند،‌ باید برنامه‌ریزی مناسبی برای پر کردن زمان خود داشته باشند، آنها همچنین می‌توانند از این فرصت‌ برای انجام کارهای عقب‌مانده خود استفاده کنند.

 

مشاوره تلفنی مدیریت و برندینگ

مشاوره مدیریت و توسعه فردی

لطفا نظراتتان را در قسمت پایین درج فرمایید.

کمال کیایی مشاور مدیریت و برندینگ

شماره تماس     09037541180

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی